Lisa Körner

hej du sjuka värld vi lever i

Publicerad 2015-02-16 23:24:33 i vardagsliv,

det här är jag, lisa 19 år, från en liten liten ort i småland. 
jag är en musikälskare, grisar gärna runt på festivaler, dansar och trängs framför scener och sjunger med till mina favoritband. 
jag busar mer än gärna med min brorsdotter och är som gladast när jag kan träna och ha mig som jag vill. 
sen jag va liten har jag sagt att jag vill bli ambulanssjukvårdare och därför studerar jag nu till sjuksköterska. det är en kämpig lång jävla väg med extremt många hinder men jag ska då fanimig klara det. för det är min dröm. 
utanpå är jag en sprallig, glad och målmedveten tjej men inuti tampas jag med miljoners tankar som mest bara gör mig förvirrad och trött. som får mig att tveka på det jag gör, på vem jag är, på mig själv. och jag blir så trött på att man i dagens samhälle inte bara kan få vara den man vill vara. att man inte bara kan vara sig själv utan att behöva nå upp till en massa krav och sjuka ideal. 
jag är så trött på att leva i landet lagom där man inte får må dåligt utan anledning, där man inte får vara glad över sina framgångar och där man inte bara får göra vad fan man vill utan att folk ska tycka och tänka saker. man får inte heller berätta hur man egentligen mår för då är man konstigt och skulle man mot förmodan kanske göra det ändå så blir man inte tagen på allvar, för det finns ju alltid de som har det värre. jo tjena.. 

vårt samhälle kan inte fortsätta såhär, det är ju helt stört.

dethär blev en tråkig text men ikväll är jag bara så förbannat trött på alla människor som går runt och låtsas att livet är så jävla bra jämt. som att det inte finns brister i samhället. man ba ursäkta men vilken jävla drömvärld lever du i?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela