Lisa Körner

2015

Publicerad 2016-01-06 12:58:00 i vardagsliv,

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm, jag började på universitetet och bodde hemifrån under ett halvår, för att sedan hoppa av och flytta hem igen, följde mitt hjärta och läste en psykiatrikurs, började jobba på allvar med något jag tycker om och hoppade på ett bootcamp som sedan resulterade i 18 veckors intensivträning. 
Hur har ditt 2015 varit?
Mitt 2015 har varit lite utav en bergochdalbana då jag har haft så oerhört mycket beslutsångest hit och dit. våren i kalmar va magisk på sitt sätt men fel på ett annat sätt. min sommar var fin, förutom världens sämsta jobb vilket drog ner stämningen totalt. hösten i sverige har varit så fin med resor, plugg, träning och världens mysigaste jobb. 
Tror du att år 2016 kommer blir bättre?
Jag hoppas att jag kan få en insikt i vad jag vill göra med mitt liv och äntligen få flytta hemifrån och börja plugga till det jag vill och att jag kommer iväg på volontärresan jag så länge har drömt om. så ja, 2016 SKA bli ett bättre år. 
Vilka datum från 2015 kommer du aldrig glömma?
Hela första veckan på uni i kalmar, dagen jag fick oliver i mina armar för första gången endast en dag gammal, min 20årsdag, bråvallahelgen, blommans 20årshelg i äskestock, första dagen på jobbet, julafton och nyår. 
Vad är din största framgång 2015?
Jag måste nog säga att jag ändå lyssnade på mig själv och hoppade av utbildningen när det inte kändes helt 100, fast jag hatar att inte genomföra saker jag har påbörjat. Jag har verkligen lyssnat mer på mig själv och gjort saker jag vill göra istället för att lyssna på vad andra tycker att jag borde göra. 
Har du mått bättre/sämre jämfört med tidigare år?
Jag har haft en jämnare nivå i mitt humör och under hösten har jag verkligen hittat saker som gör mig lycklig vilket har resulterat i att jag mår bättre i mig själv. Så även om jag inte har mått dåligt tidigare år har jag helt klart mått bättre i år. 
Bästa köpet?
Hmm, flygbiljetten till Norge. Och Håkan-biljetten SÅKLART!
Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter, tågbiljetter och konsertbiljetter haha.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Wilma och Oliver, när jag fick hänga med solveig igen, att erica och jag har blivit närmare vänner än någonsin och Stockholm.
Vilka länder besökte du?
Turkiet, Spanien, Danmark och Norge.
Vem har du umgåtts med mest?
Hmm, förutom familjen är det nog Erica.
Bästa minnet från 2015?
Så himla svårt, får nog nästan bli att få träffa oliver för första gången. Och Lasse-spelningen på bråvalla. Ren magi.
Vilka artister/band såg du live 2015?
Albin, Thomas Stenström, Lars Winnerbäck, Norlie & kkv, Seinabo Sey, Shout out Louds, Laakso, Lorentz, Urban Cone och så många fler på bråvalla och popaganda.
Vad önskar du att du gjort mer?
Levt lite mer här och nu och vågat. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ehm, slutat tänka så mycket på framtiden, för det löser sig med tiden. 
Vad fick dig att må bra?
Att få skratta, gosa och busa med mina brorsbarn och sjunga, skrika, dansa med mina vänner.
Bästa materiella saken?
Hmm, mina fårskinnstofflor haha, livets grej!
De bästa nya människorna du lärt känna?
Alexsandra, Felizia, Levi, Anes & Michelle. 
Vad vill du säga till dig själv inför 2016:
Oroa dig inte för framtiden, det löser sig alltid. Lev mer i nuet och bry dig inte för mycket om vad människor runt omkring dig gör eller tycker. Det blir bäst så!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela