Lisa Körner

champinjonsoppa med kesella och-morotsfrallor, C9 dag 5

Publicerad 2016-04-14 18:57:47 i träning & hälsa, vardagsliv,

Soppa, 1 portion, 300kcal
¼ purjolök
100g + 50g champinjoner
½ msk + ½ msk rapsolja
½ msk vetemjöl
1 ½ dl vatten
½ dl kesella
½ hönsbuljongtärning
½ krm torkad timjan
¼ citron
¼ kruka persilja
salt och peppar

Gör såhär:
1. Skölj och strimla löken. Ansa och skär 100g champinjoner i mindre bitar. Fräs dem i ½ msk olja i en kastrull. Tillsätt mjölet och fräs ytterligare 1 minut.
2. Tillsätt vatten, kesella och smulad buljongtärning och låt koka 5 minuter. Mixa soppan slät med stavmixer. Smaka av med salt, peppar och timjan. Skölj citronen i ljummet vattenoch pressa i saften i soppan.
3. Skär 50g champinjoner i kvartar. Stek dem i ½ msk olja. Grovhacka persiljan. Toppa soppan med svamp och persilja innan servering.   

Frallor, 4st, 109kcal/fralla
2 dl havregryn
1 skopa proteinpulver (jag använde ultra vanilj)
1 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
200g lättkesella
1/2 dl finriven morot
sesamfrön

Gör såhär:
1. Blanda ihop alla ingridienser med en sked.
2. Forma till 4 bullar och fördela på plåt. Strö över lite sesamfrön.
3. Grädda i ugnen på 175C i ca 20-25 minuter. (jag lät dem stå i 30)

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2016-04-14 19:21:30

Åh vad gott!

Svar: verkligen!
lisa körner

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Publicerad 2016-04-14 20:31:10

mumms

Svar: jaaa!
lisa körner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela