Lisa Körner

Gabriel Alares

Publicerad 2015-08-27 09:56:00 i vardagsliv,

har rensat min dator på gamla bilder och skoluppgifter och fann då dessa bilder och ett par dokument i en speciell mapp.
under höstterminen i trean fick vi i uppgift att göra ett reportage och jag fick idétorka deluxe. jag ville göra något annorlunda, ta ett steg utanför mitt normala tankesätt och göra något jag inte trodde jag skulle våga. det var då tanken slog mig, att jag ville intervjua Gabriel Alares från idol. jag tyckte att han hade stått ut lite extra under idol med sin medmänsklighet och kärlek. sagt och gjort och efter lite mailande fram och tillbaka bestämde vi en träff och i november åkte jag upp till stockholm för en intervju. och herregud, vilken otrolig kille. sån värme, sån glädje. jag har aldrg varit så nervös som då, men åh vad glad jag är över att jag faktiskt gjorde det. 
är så glad att jag hittade reportagetexten och att jag läste igenom den för denhär människan är så klok på alla sätt och vis. så genuint snäll. så målmedveten.
hans ord har återigen gett mig en spark i baken att komma dit jag vill i livet, fått mig att ännu en gång inse att det verkligen är värt att kämpa hårt för att nå sina drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela