Lisa Körner

fryst kvarg med varma hallon

Publicerad 2015-04-20 13:11:19 i vardagsliv,

tänkte rekommendera något som jag har fastnat för den senaste tiden. fryst kvarg/kesella med varma hallon. man tar helt enkelt och fryser in en förpackning med kvarg eller kesella under ett par timmar, bästa är över natten eller så. ett tips är att plocka ut den från frysen en stund innan man tänker äta den då den kan bli väldigt hård annars. hallonen kan man värma i mikro eller kastrull och det bästa är att hälla över dem medans de är jättevarma för då smälter dom ihop med kvargen. 
så sjukt smidigt och fruktansvärt gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela