Lisa Körner

adventures

Publicerad 2014-01-31 22:06:00 i miami 2014,

insåg att jag helt och hållet har glömt bort att tala om vad jag ska hitta på för äventyr i höst. flyr landet och flyttar till USA i ett par månader, närmare bestämt till Miami South Beach. hjälp kan någon förstå detta? jag längtar något djävulskt kommer bli så fränt!
när jag väl är där ska jag plugga på EF's college där och bli proffs på engelska förstår ni. haha!
nej men tänk er själva. jag kommer vakna upp med havet och beachen utanför fönstret. med en pool utanför huset och skolan precis bredvid. kommer att bo på ett campus som ligger centralt så det blir nära till precis allting. starbucks precis runt hörnet hur underbart? haha.
jag är så glad. är verkligen helt sjukt när jag tänker efter. lilla jag ensam i USA. hjälp haha! den 31 augusti lyfter planet och beroende på priser och boende vet ja inte exakt hur länge jag stannar. är just nu planerat att jag ska flyga hem den 8 november men om jag trivs för bra och har råd kanske det blir några extra veckor. det märks helt enkelt. men till jul ska jag absolut vara hemma. som det ser ut nu kommer ha med mig en dator och under min vistelse där får jag även en iPad till skolarbeten så bloggen ska försöka hinnas med där också. kan ju inte bara lämna er.
har även läst att skolan erbjuder en massa helgsaktiviteter. typ en resa till barbados!! jag ba hjälp behöver så mycket pengar för att kunna göra allt jag vill därborta haha. man kan typ göra i princip vad som helst. och man har högst 5 lektioner per dag, lektionerma är inte längre än typ 90 minuter och man har hur mycket soltid som helst.
verkar som att alla har badkläderna på i skolan och att det hänga en del vid poolen och stranden på håltimmar. hur jävla underbart som helst och nu är jag så taggad så jag inte vet var jag ska ta vägen.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Molly

Publicerad 2014-02-18 14:28:39

Gissa vem som är avundsjuk.. ååh, jag dör lite. Vill också. Miami.. så jävla underbart! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela