Lisa Körner

när alla vänner är som ljus, ljus som brinner ut.

Publicerad 2012-12-30 14:08:05 i vardagsliv,

hej hå. jag har aningen tråkigt såhär näst sista dagen på 2012. släkten har åkt och själv ligger jag i sängen. därför snodde jag dessa från ericas blogg. haha enjoy!
 

Du under 2012..

Har du gråtit? - Ja

Har du skrattat? - varje dag

Har du sovit i tält? - med bästavännen vid myssjön

Har du sovit under bar himmel? - jajemen, på ett tak tillochmed

Har du varit på Gröna Lund? - nej, inte ngn gång under mina sjutton år faktiskt.

Har du varit på Liseberg? - jaaa, fast inte i år haha.

Har du varit på Kneipbyn? - neeej

Har du varit i en annan stad? - men ja? varje dag, min skola ligger inte ens i samma ort som jag bor i.

Har du bott hemma? - eeh jaa. morsgris här..

 

 

Dina vänner under 2012..

Har en nära som dött? - jaa eller inte jättenära men jo.

Har en vän sökt tröst hos dig? - flera gånger

Har du sökt tröst hos en vän? - ja, dom är bäst!

Har du sovit över hos en vän? - så ofta att jag inte ens kan räkna.

Har du varit kär i en vän? - jag är kär i alla mina vänner, hahah nej men nej.

Har du fått mer en fem nya vänner under året? - jotack, fina sånna!

 

 

När har du som mest..

Gråtit under 2012? - oj, det vet jag inte. haha.

Skrattat under 2012? - jag skrattar jämt, varje dag, med mina töser eller skitungen. med alla haha.

 

Denna månad:

Har du varit kär? - no.

Har du kysst någon? - neej.

Har du pussat någon? - haha jag och mina vänner pussas jämt?

Har du kramat någon? - ååh ja, det mysigaste som finns typ.

Har du skrattat? - som sagt, jag skrattar jämt

Har du gråtit? - det har jag säkert.

Har du varit glad? - om jag har!

Har du varit ledsen? - kan hända?

 

 

När...

Grät du senast? - låg dubbelvikt och tjöt av skratt förut idag, räknas det?

skrattade du senast? - hmmm jaa för typ en kvart sen.

Duschade du senast? - igåår.

Lyssnade du på musik senast? - nuuu, nostalgilyssnar på per gessle.

 

 

Vem..

Kramade du senast? - willy haha

Fick du sms av senast? - micka

Ringde du senaste? - robin fast jag ska ringa henke nuu så avgör själv.

Kommer du ifrån? - min mamma? eller pappa? eller va?

 

 

Dig..

Heter? - Lisa

Hur gammal är du? - sjutton

När fyller du år? - 5 juniii

Tycker du om någon just nu? - tycker om och tycker om. jag gillar min mamma om det är de ni menar? haha

Jag samlar på? - eehm, dammråttor under sängen..

Gröna eller röda äpplen? - RÖDA!!!

Vem ringer du när du är arg/ledsen? - bästavännerna, dom vet vad som gör mig glad.

Vilken tid gick du upp idag? - willy dundrade runt som elefant vid halv åtta imorse så de va bara att se glad ut..

Har du sovit i din egna säng inatt? - oui!

Har du sovit ensam inatt? - aah, fast halva släkten har sovit på övervåningen. i seriöst alla rum..

Har du strumpor på dig nu? - haha ja alltid! fryser annars.

Hur svarar du i telefon? - ahh hallå, eller hej de är lisa. beror på hemtele eller mobil.

Vad ska du göra ikväll? - kolla på greys och sova. as usual

Vad ska du göra imorgon?- mysa med bästa linn på dagen och fira nyår med mina bästa i vimmerby.

Vad vill du bli när du blir stor? -  ambulanssjukvårdare hur konstigt det än låter.

Var vill du bo när du blir stor? - skåne, ååh ja, mysigaste platsen nånsin.

Är det okej att gråta?- ja, varför skulle det inte va det?

 

Vilken årstid tycker du bäst om? - SOMMAR! fast nice med skidor och snö ju..

Skulle du göra om du vann en miljon? - spara, upptäcka världen, shoppa och kanske skänka lite dåå.

 

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? - nejnej

Vill du gifta dig? - det verkar så mysigt, fast jag vill inte skilja mig..

Vill du ha barn? - utan tvekan JA

Solar du ofta? - ofta kan jag inte påstå, men det händer absolut.

Är du bra på att laga mat? - haha ja, vad annars?

Gillar du att dansa? - ohja! sen att det ser förjävligt ut är en annan historia..

Hur vig är du? - snor ericas svar här; lika smidig som ett kylskåp! HAHA

 

vilken är din favoritglass? -  Ben&Jerry's utan tvekan! nordic water peace för att va mer exakt.

Tror du på ett liv efter döden? - hoppas kan man ju alltid göra. sen om det är så återstår att se.

Är du morgon eller kvällsmänniska? - en riktigt kvällsmänniska.

vilken ögonfärg har du? - grönorangeblå

Vilka hårfärger har du haft? - blondt, råttfärgat, ljusbrunt, mörkbrunt, rödbrunt, typ svart och nu ombre.

Är du beroende av något? - ifåånen

Brukar du bädda sängen? - haha om jag svarar ja här så ljuger jag.. nej men ibland faktiskt!

Har du kysst någon under den senaste månaden? - no

Vad var det senaste du sa? - något i stil med; ja jag vet det!

Saknar du någon nu? - mina änglar. och mina amandor i stockholm.

Kommentarer

Postat av: Tova

Publicerad 2012-12-30 20:40:49

Får jag sno den här av dig? :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa, 20 år, bosatt i en liten ort i Småland men har ett hjärta som tillhör Stockholm. Lever för Håkan Hellström, stora te-koppar, mina syskonbarn, musik, att dansa på fullproppade konserter och att resa runt och upptäcka nya platser i världen. Drömmer om framtidens alla äventyr samtidigt som jag försöker få ut det mesta av livet som 20-åring, och jag trivs med det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela